Ideeënkaart
De vragen en suggesties die tijdens de participatiemomenten in 2019 zijn verzameld, werden zorgvuldig bijgehouden en allemaal op een interactieve kaart weergegeven. Heb je graag een overzicht van de vragen, dan kan je de lijstweergave raadplegen.
Tijdens de infomarkten in 2018 verzamelden wij tal van ideeën en vragen. De vragen en antwoorden hebben wij gebundeld en kan je nalezen op onze documentenpagina. Je vindt ze onder 'Ideeën en vragen van omwonenden - juni 2018'.
(Ring)trambus naar Grimbergen
Voorlopig volstaat het aanbod van standaard en gelede bussen in Grimbergen en wordt prioriteit gegeven aan de inzet van trambussen op de Ringverbinding.
Show this point on the map1 ligne directe qui rejoint Jette au coeur de Wemmel (pas aux abords)
Deze vraag werd doorgegeven aan De Lijn.
Show this point on the map120 km/u toestaan op viaduct van Vilvoorde?
Voor de hele herinrichting van de Ring bekijken we momenteel de verschillende snelheidsbeperkingen die we later na de inrichting willen invoeren. Snelheid bepaalt ook de impact van geluid en fijn stof, en zal dus ook mee worden bestudeerd in het milieueffectenrapport.
3+2 bottle neck aan knoop van Groot-Bijgaarden.
Met een microscopisch verkeersmodel wordt o.a. onderzocht of de overgang van 2x4 naar 2x3 + 2x2 een bottleneck zal vormen of niet. Dit gebeurde in een eerste stap met bestaande verkeersintensiteiten, maar zal ook met de toekomstige intensiteiten worden geëvalueerd.
4 rijstroken voorzien, 1 aparte rijstrook voor de motorrijders.
Er wordt onderzocht of het wenselijk is om een rijstrook voor te behouden voor openbaar vervoer, moto's, taxi's,...
90 km/u als richtsnelheid op de Ring zou een zegen zijn en minder ongevallen veroorzaken.
Naast de configuratie van de ontdubbelde ring, wordt ook onderzocht welke snelheidsregimes best gehanteerd zullen worden op de doorgaande en de parallelle ringweg. Verkeersveiligheid, doorstroming en milieueffecten zijn daarbij belangrijke criteria. De breedte van de rijstroken wordt afgestemd op de gewenste ontwerpsnelheid.
A12 binnen Ring compacteren en samen met Antwerpselaan opschuiven naar Treft (KMO) naar voorbeeld P&R Esplanade in Brussel. Zo ontstaat ruimte voor park en meer leefbaarheid voor Strombeek om meer bufferzone park in te richten
Dit maakt deel uit van het lopende onderzoek. De vormgeving van de verkeerswisselaar R0-A12 en de A12 richting Brussel wordt onderzocht.
Show this point on the mapA12 meer naar west Antwerpsebaan meer naar west op beschikbare grond tussen de 2 rijvakken van A12 dichter aan bedrijventerrein. Voordeel: groenebuffer aan woonkant van Strombeek
Deze vraag werd doorgegeven aan het Agentschap Wegen en Verkeer.
Show this point on the mapAan noordelijke zijde wenst ANB een ecologische uitbreiding van het Laarbeekbos over de ring heen. Door oa uitstoot tussen twee passages zal de ecologische waarde van het tussendeel dalen, vandaar de vraag naar een grotere overkapping om ook de kern van h
Deze overkapping wordt verder onderzocht (onderzoeksvraag: lengteprofiel Wemmel).
Aan viaduct (HST) + fietsers- en voetgangerstunnel: stuk braakliggend terrein tussen Woluwelaan en tunnel: wordt dit een groene zone en zo ja, vanaf wanneer?
Deze vraag werd doorgegeven aan gemeente Machelen.
Show this point on the map