Fiets infrastructuur

Wat zal de herinrichting precies inhouden?

Er komt een scheiding van het doorgaande en lokale verkeer in hoofd- en parallelrijbanen. Het gaat om twee aparte wegen, zoals in Eindhoven met de Randweg. Zo verdwijnen veel van de weefbewegingen die vandaag zorgen voor incidenten en accidenten. Enkel in de wisselzones (bijv. viaduct Vilvoorde) wissel je tussen de hoofd- en parallelring. In dit artikel zie je hoe het verkeer op de vernieuwde Ring rond Brussel rijdt.

AlgemeenFiets infrastructuur

Wordt er ook geïnvesteerd in alternatieve vervoersmiddelen zoals de fiets en het openbaar vervoer?

Er wordt geïnvesteerd in de herinrichting van 20 km weginfrastructuur, maar er wordt ook geïnvesteerd in 40 km gloednieuwe fietsinfrastructuur én de 60 km nieuwe tramsporen van het Brabantnet. De vernieuwing van de Ring is immers nodig maar lost niet alle mobiliteitsproblemen op. Een integrale aanpak met ook aandacht voor openbaar vervoer, weg- en fietsinfrastructuur en mobiliteitsmanagement is noodzakelijk.

AlgemeenFiets infrastructuur