Graag geluid en luchtmetingen in onze streek: Laag-Kraainem - Verhaegenlaan - kruising E40 - Ring. Is vandaag reeds onleefbaar.

Het geïntegreerd planningsproces is opgestart. Dit wil zeggen dat de opmaak van de effectenbeoordelingen geïntegreerd verloopt met de goedkeuringsprocedure voor het Gewestelijk Ruimtelijk Uitvoeringsplan (GRUP). Nadat het GRUP definitief is vastgesteld zal een project-MER worden opgemaakt en zal de omgevingsvergunningsaanvraag worden ingediend. Uit het effectenrapport zal blijken welke milderende maatregelen noodzakelijk of wenselijk zijn om hinder door fijn stof, geluid,... te beperken. Deze milderende maatregelen worden meegenomen in het ontwerp. Met het programma 'Werken aan de Ring' willen we actief meewerken aan de realisatie van een modal shift, dit door onder meer de aanleg van fiets-o-strades, tramlijnen, het opzetten van een community met bedrijven,... Ook deze maatregelen zullen helpen om de hinder verder te beperken. Het beperken van geluidshinder is een belangrijk uitgangspunt voor onze studie. Aan de hand van geluidsberekeningen zal in de volgende fase van het ontwerp de nodige geluidsmaatregelen bepaald worden. Dit kan met bermen, schermen of een combinatie van beide. Vandaag is het nog te vroeg om te zeggen waar we geluidsschermen gaan plaatsen, en hoe hoog die zullen zijn.

Geluid